2015ko
Dekretua
2015eko dekretua eta curriculuma nire Haur Hezkuntzako zenbait bizipenekin lotu ditut jarraoan:
2015eko dekretua eta curriculuma nire Haur Hezkuntzako zenbait bizipenekin lotu ditut jarraoan:
"10.
artikulua.– Hizkuntzen trataera integratua eta integrala.
3.–
Haurrak entzuteko, adierazteko eta hitz egiteko gaitasuna garatu
behar du, eta gizartearen
arauak
eta konbentzioak errespetatzen hasi behar du beste pertsona eta
inguruarekiko komunika-zioa harreman eraikitzaileen bidez aberasteko; aldi berean, sentimenduak, emozioak eta bizipenak
garatu behar ditu, lagungarri izango zaizkionak bere burua hobeto ezagutzeko.
4.–
Elebitasuna oinarri hartuta, ikasle eleanitzak sortzeko xedea
erdiesteko, atzerri-hizkuntzaren
baten
ikaskuntza eta erabilerak finkatzeko neurriak ezar ditzakete
ikastetxeek, dekretu honetako 10. artikuluan ezarritako printzipioei jarraituz.
10. artikulua.– Hizkuntzen trataera integratua eta integrala."
Curriculumaren
antolamenduaren artikulu zati hauek elebitasunari eta atzerriko
hizkuntzari erreferentzia egiten diote. Niri elebitasuna txikitatik
sustatzea oso interesgarria eta aberasgarria iruditzen zait. Nik Haur
hezkuntzatik D ereduan egin ditut ikasketak, hau da, ikasgai gehienak
euskaraz irakatsi dizkidate gaztelerazko eta ingeleseko ikasgaiak
izan ezik. Nire testuinguruan, hau da, familiakoekin, lagun
gehinekin... komunikazioa gazteleraz izan da. Horregatik, beste
bigarren hizkuntza bat ondo barneratzeko D ereduan ikastea ezin
besteko baldintza iruditzen zait.
Atzerri
hizkuntzako klaseak ere Haur Hezkuntzatik jaso ditut, nire kasuan
ingeleseko klaseak izan dira. Nire esperientzatik hitz egiten,
hirugarren hizkuntza hori ikasteko metodoa oso okerra dela iruditzen
zait. Hizkuntza bat ondo barneratu ahal izateko bere erabilera
beharrezkoa da, ingeleseko klaseetan, berriz, helburu bakarra libuska
betetzea eta idatzizko azterketa gainditzea da.
“1.–
Maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoak, Hezkuntzari buruzkoak,
bigarren xedapen gehiga-rrian arautzen duena aintzat hartuta,
erlijio-irakaskuntzak jasoko dira Haur Hezkuntzako bigarren zikloan.
2.–
Hezkuntza-alorreko eskumena duten administrazioek bermatu behar dute
ikasleen gura-soek eta legezko tutoreek beren nahia adierazten
dutela, ikasleek erlijio-irakaskuntzak jasoko dituzten ala ez
erabakitzeko.
3.–
Erlijio-irakaskuntzek ikasleen eta haien familien eskubideak betetzen
dituztela zainduko dute hezkuntza-alorrean eskudun diren
administrazioek, irakaskuntza horiek jasotzeak edo ez jasotzeak
diskriminaziorako biderik ireki ez dezan.”
Nik
nire hezkuntzaren etapa guztiaren zehar erlijioarekin inoiz ez dut
izan kontakturik. Egia esan, ez dut inoiz erlijo-irakaskuntza
jasotzeko beharra edo kuriositatea sentitu. Hala ere, ez da nire
gurasoak ezkutatu didaten aukeretako bat. Erlijioa ikasteko haukera
nuela beti argi izan dut, bai gurasoen aldetik eta bai eskolaren
aldetik ere, eskolak eskaitzen ez zuen ikasgai bat izanda ere.
Gainera, gogoan dut nire gelako 7-8 kide eskolatik kanpo
erlijioarekin loturiko jarduerak egiten zituztela. Niri txiktatik
eskolan erakutsi didate anistasuna ona dela eta aukera eta pentsaera
guztiak errespeatu egin behar direla diskriminazioa alde batera
utziz.
“–
Ikasteko
zailtasunak dituzte.
–
Gaitasun
intelektual handiak dituzte.
–
Hezkuntza-sisteman
berandu sartu dira.
–
Egoera
pertsonal edo eskolaldi bereziak izan dituzte.
–
Desberdintasun
sozialak pairatzen dituzte.
–
Arreta-defizitaren
eta hiperaktibitatearen trastornoak dituzte.
Ikasleen
beharrizanak hauteman ondoren, curriculum- eta antolaketa-neurri
egokiak hartuko dira, ikasle guztien aurrerabide egokia bermatzeko.
4.–
Aniztasunari erantzuteko neurrien artean, honako hauek ezar daitezke:
dagokion espeziali-
tateko
irakasleak eta profesional kualifikatuak jartzea; ikasgelan bi
irakasle batera aritzea; tutoretza
pertsonalizatua,
aldaketa metodologikoak ikasgelako interakzioak aberastu eta
ugaritzeko; tal-
deak
banatzea, komunikazio-konpetentziak lantzeko; banakako lan-planak;
curriculum-aberastea;
curriculuma
zabaltzeko edo nabarmen aldatzeko egokitzapenak eta derrigorrezko
eskolatzearen
hasiera
atzeratzea edota eskolatze-aldia malgutzea.”
Curriculunaren
ikasleen ebaluazioa eta kurtso igoeren barruan testu zati hau
interesgarria dela iruditu zait. Nire Haur Hezkuntzako kurtsoetan
zehar nire gelan gaitasun intelektualak zituzten bi kide zeuden. Hain
zuzen ere, dawn sindromea zen neska bat eta autismoa zuen mutiko bat.
Beraiek behar zuten adina atentzio edukitzeko bi-hiru irakasle egoten
ziren gure klasean.
Horretaz
aparte, gainera, nik eta nire gelako beste lagun bat irakurtzeko
garaian zailtasunak genituen, irakasleak azkar sumatu zuten eta
eskolako pedagogak ordu batzuk gurekin ematen zituen, zailtasuna
ahalik eta azkarren bideratu ahal izateko eta arazoak ez sortzeko
gure hezkuntza prozesuan. Nire esperientzatik hitz egiten, horrelako
laguntzak egotea eskoletan oso garrantzitsua dela uste dut. Modu
honetan arazo askori aurre egiteko kapazak direlako umeak.
"Esan bezala, dekretu honen I. kapituluak zehazten ditu xedapen orokorrak. Derrigorrezko Oina-
rrizko Hezkuntzaren aurretiazko etapa da Haur Hezkuntza, eta, Euskal Autonomia Erkidegoan, bi
eta sei urte bitarteko haurren ia % 100 eskolatzen ditu. Lehen hezkuntza-etapa da Haur Hezkun-
tza, eta, alde horretatik, hezkuntzarako eskubidea bermatzen die pertsona guztiei txiki-txikitatik.
Horrenbestez, ekitatean eta justizia sozialean oinarritutako planteamendu etiko batetik abiatuta,
aukera-berdintasunerako bermea da Haur Hezkuntza, inolako diskriminaziorik egiten ez duena
ezaugarri pertsonalengatik, nortasun kulturalarengatik, genero-nortasunagatik edo sexu-joera
eta -nortasunarengatik. Izan ere, diferentzia ekonomikoak, sozialak, hizkuntzazkoak, kulturalak
eta pertsonalak gainditzea da haren xedeetako bat. Hori horrela izanda, inklusioaren printzipioa
bete behar dute Administrazioak, hezkuntza-arduradunek, profesionalek eta hezkuntza-komunita-
teko kide guztiek, eta hezkuntza muinbakar eta pertsonalizatua sustatu behar dute, ikasle guztiak
ahalik eta egoerarik egokienean irits daitezen derrigorrezko hezkuntzara."
Testu zati honetan esaten dena interesgarria iruditzen zait. Haur guztiak hezkuntza bat izateko eskubide izan behar dute eta gainera ahal den esfortzu gehiena jarri behar da haur bakoitzarengan ikasle guztiak ahalik eta egoera onenean iritsi daitezen derigorrezko hezkunzara. Nire eskolan, gehien bat Hur Hezkuntzan, inplikazio handia egon zen irakaslearen partetik ume bakoitza garapen onena lortu zezan. Gainera, nire gurasoak irakaslearekinharreman estua zuten Haur Hezkuntzan nire hezkuntza-garapenaren berri izateko. Nire uztez, gurasoen eta irakaslearen jarrera umearengan oso eragin handia du. Irakasleek eta gurasoak jarrera psotiboa erakusten dutenean haurrarengan positibitate hori haurrak bereganatu egiten du. Nik gogan dut , nirehaur hezkuntzako anderenoa, Itziar anderenoa, klasera beti irrribarre batekin iristen zela eta beti gure irribarrea ikusteko irrikaz zegoela. Orain uteak pasa direla eta gauzak beste modu batean uzteko gai naizela baloratzen dut andereno hori zuen kapazitatea bere arazo pertsonalak etalde batera uzteko klase orduetan. Andereno hori etorkizun batean irakasle izateko eredu moduan dut eta ez dut inoiz ez ahaztuko.
"Esan bezala, dekretu honen I. kapituluak zehazten ditu xedapen orokorrak. Derrigorrezko Oina-
rrizko Hezkuntzaren aurretiazko etapa da Haur Hezkuntza, eta, Euskal Autonomia Erkidegoan, bi
eta sei urte bitarteko haurren ia % 100 eskolatzen ditu. Lehen hezkuntza-etapa da Haur Hezkun-
tza, eta, alde horretatik, hezkuntzarako eskubidea bermatzen die pertsona guztiei txiki-txikitatik.
Horrenbestez, ekitatean eta justizia sozialean oinarritutako planteamendu etiko batetik abiatuta,
aukera-berdintasunerako bermea da Haur Hezkuntza, inolako diskriminaziorik egiten ez duena
ezaugarri pertsonalengatik, nortasun kulturalarengatik, genero-nortasunagatik edo sexu-joera
eta -nortasunarengatik. Izan ere, diferentzia ekonomikoak, sozialak, hizkuntzazkoak, kulturalak
eta pertsonalak gainditzea da haren xedeetako bat. Hori horrela izanda, inklusioaren printzipioa
bete behar dute Administrazioak, hezkuntza-arduradunek, profesionalek eta hezkuntza-komunita-
teko kide guztiek, eta hezkuntza muinbakar eta pertsonalizatua sustatu behar dute, ikasle guztiak
ahalik eta egoerarik egokienean irits daitezen derrigorrezko hezkuntzara."
Testu zati honetan esaten dena interesgarria iruditzen zait. Haur guztiak hezkuntza bat izateko eskubide izan behar dute eta gainera ahal den esfortzu gehiena jarri behar da haur bakoitzarengan ikasle guztiak ahalik eta egoera onenean iritsi daitezen derigorrezko hezkunzara. Nire eskolan, gehien bat Hur Hezkuntzan, inplikazio handia egon zen irakaslearen partetik ume bakoitza garapen onena lortu zezan. Gainera, nire gurasoak irakaslearekinharreman estua zuten Haur Hezkuntzan nire hezkuntza-garapenaren berri izateko. Nire uztez, gurasoen eta irakaslearen jarrera umearengan oso eragin handia du. Irakasleek eta gurasoak jarrera psotiboa erakusten dutenean haurrarengan positibitate hori haurrak bereganatu egiten du. Nik gogan dut , nirehaur hezkuntzako anderenoa, Itziar anderenoa, klasera beti irrribarre batekin iristen zela eta beti gure irribarrea ikusteko irrikaz zegoela. Orain uteak pasa direla eta gauzak beste modu batean uzteko gai naizela baloratzen dut andereno hori zuen kapazitatea bere arazo pertsonalak etalde batera uzteko klase orduetan. Andereno hori etorkizun batean irakasle izateko eredu moduan dut eta ez dut inoiz ez ahaztuko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario